شهدای هسته ای اعتماد به نفس ملی را غنی سازی کرده اند
تاريخ : سه شنبه 26 فروردين 1393 |
نويسنده : سیدحسین نجیبی


نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی عصر روز دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ در جشن هسته ای دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای حضور یافت و سخنرانی کرد.

دکتر سعید جلیلی در این مراسم باشکوه گفت برگ برنده ما نشاط دانشجویی و همبستگی ملی است. وی با تاکید بر ضرورت آگاهی و اشراف دانشجویان بر روندهای گذشته و مختصات کنونی شرایط کشور، این پرسش را مطرح کرد که در کجا هستیم؟ و به کجا می خواهیم برویم؟ اگر ما بدانیم که چه پیشینه ای داریم و چه بر سر ملت ما گذشته است، می توانیم توطئه های دشمنان و خیانت کسانی را که قراردادهای استعماری را به این کشور تحمیل کردند، بهتر و سریع تر بشناسیم. از جمله در مختصات ۱۶ آذر ۱۳۳۲ قدرت های استکباری با حاکم کردن دیکتاتوری می خواستند مانع استقلال و تصمیم گیری ملت ما شوند. جلیلی افزود اگر ندانیم که چه هدفی را باید دنبال کنیم، کسان دیگری برای ما برنامه و هدف تعیین می کنند و آن را به ما تحمیل می نمایند. اینکه می بینیم که امروز دشمنان ما آرمان های یک ملت را به سخره می گیرند، برای این است که می دانند آرمان های بزرگ ملت ما را به سوی نتایج بزرگ رهنمون می سازد. امروز دانشجوی متعهد و آگاه ما باید اهداف و آرمان ها و ارزش های ملت را محقق کند و مانع از این شود که دشمنان بخواهند تمایلات خود را به ملت تحمیل کند. جالب است امروز کسانی که حامی شاه مستبد و سرکوب ملت ایران بودند و با کودتا یک رژیم استعماری را به این کشور تحمیل کردند، مدعی حقوق بشر و آزادی و دموکراسی برای ملت ایران شده اند.

دکتر جلیلی با اشاره به سابقه درخشان جنبش دانشجویی و شهدای دانشجو در مقاطع مختلف قبل و بعد از انقلاب تاکید کرد چنین کسانی که در نیم قرن اخیر در دانشگاه های ما مجاهدت کردند، دانشجویان آگاهی بودند که مانع شدند تا انگلیس و آمریکا از طریق یک نوکر وابسته، خواسته های خود را به کشور تحمیل کنند؛ اما حرکت آزادیخواهانه فقط با بیرون کردن یک نوکر مستبد استکبار تمام نمی شود و باید حرکت دانشجویی متوجه دشمن اصلی می شد و از این رو بود که جنبش دانشجویی فتح لانه جاسوسی آمریکا را هدف گرفت. حرکت دانشجویی علیه دیکتاتوری یک حرکت واقعی و عمیق بوده است، چنانکه در فتنه سال ۱۳۸۸ نیز حرکت دانشجویی با کسانی که می خواستند دیکتاتورمابانه انتخاب مردم را نادیده بگیرند و آراء مردم را وتو کنند، مخالفت کرد و در مقابل آنها ایستاد و در انتخابات سال های ۱۳۷۶ و ۱۳۹۲ نیز همین گونه بود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد دانشگاه ما پشتیبان جمهوریت است و آنچه دانشجو دنبال می کند، مخالفت با دیکتاتوری است و در مقابل کسانی که بخواهند با دیکتاتوری مدرن و شیوه های مدرن آراء  مردم را نادیده بگیرند، می ایستد.

دکتر جلیلی گفت در سفر اخیر خانم اشتون به او گفتم حرکت شما در کشورهایی چون مصر و اکراین و اینکه بخواهید با آشوب خیابانی و تسخیر چند ساختمان حاکمانی منصوب کنید، مخالفت با آزادی ملت ها و مخالفت با دموکراسی است.

این استاد دانشگاه اظهار داشت امروز کسانی که مدعی آزادی هستند، می خواهند آزادی پیشرفت علمی و فناوری را از دانشجویان ما سلب کنند. این توتالیتاریسم است که کسانی بخواهند که حتی برای چرخیدن یک سانتریفیوژ هم از آنها اجازه گرفته شود. شهدای هسته ای ما اعلام می کنند که آزادی برای کار علمی حق ملت ایران است و هزینه راه آزادی را هم با خون خود پرداختند. هدف آنها شکستن انحصار قدرت های استکباری بود برای اینکه به آنها اجاز ندهند که با زور دنیا را اداره کنند.

جلیلی گفت دانشگاه ما امروز یک دانشگاه برخاسته از متن ملت است. همان اسلامیت و ولایت فقیهی که اجازه نمی دهد چه در سال ۹۲، چه در سال ۸۸ و چه در سال ۷۶ کسانی بخواهند با دیکتاتوری بخواهند آراء مردم را وتو کنند، همان نظام با تمام ظرفیت پشتیبان دانشگاه و  پیشرفت های علمی و فناوری کشور است. ایستادگی نظام در موضوع هسته ای در واقع به این معنی است که نظام اسلامی مبتنی بر آراء مردم با همه وجود پشتیبان تحقیقات علمی و فناوری دانشگاه است. علت واقعی نگرانی دشمنان ما این است که بر مبنای تلاش علمی دانشگاه ما یک تمدن نوین اسلامی دارد شکل می گیرد و به صورت الگو به جهانیان ارائه می شود. امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای تثبیت شده است و الگوی انقلاب اسلامی و شهیدان ما در حال تکثیر است. دشمنان نگران این هستند که ملت ما با همدلی و وحدت و حول ارزش های انقلاب اسلامی دارد به صورت پرشتاب به سوی یک پیشرفت بزرگ و تمدن اسلامی حرکت می کند که مانع استکبار و دیکتاتوری است.ملت ما در مسیر پیشرفت خودش با دو جریان خطرناک مواجه است: ۱- جریان تحجّر که امروز در کشورهای منطقه آن را می بیند ؛ ۲- جریان تحجّر مدرن که می خواهد علم و قدرت و اقتصاد را به منافع چند قدرت در دنیا منحصر کند. امروز جریان تکفیری ها و جریان تحریمی ها در مقابله با انقلاب اسلامی متحد شده اند. امروز تحجّر و مدرنیته متحجّر بیشترین پیوندها را با یکدیگر دارند و مدعیان آزادی و دموکراسی در جهان حرفی از فقدان این دو موضوع در این کشورها نمی زنند. امروز تحجر و مدرنیته متحجر پشتیبان تروریسم علیه آزادی و انتخاب ملت ها هستند. در همین موضوع هسته ای چه کسانی شهدای ما را ترور کردند؟ نقشه مدرنیته متحجّر و اجرای تروریسم کور و متحجّر.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه موفقیت های مرهون وحدت، همدلی، هدفگذاری درست و آرمان های بزرگ است، اظهار داشت گزینه نظامی دشمن در ۸ سال دفاع مقدس روی میز بود که نتوانست کاری بکند و دشمنان هر کاری توانسته اند علیه انقلاب اسلامی ملت ما کرده اند و امروز کشور ما با دفاع مقدس موفق خود و با ۳۵ سال پیشرفت مستمر خود به جهانیان نشان داد که نه تنها بدون آمریکا بلکه در مبارزه با آمریکا می توان پیشرفت کرد.

دکتر سعید جلیلی با تاکید بر ضرورت برخورداری دانشگاه ها از علم نافذ و علمی که بتواند برای حل مشکلات مردم و رفع درد محرومان و مستضعفان کار کند، گفت دشمنان انقلاب اسلامی می خواهند علم سکیولار در دانشگاه باشد تا جدا از دردها و مشکلات و مسائل مردم و کشور باشد و آنها هم بتوانند به موقع از آن برای منافع خود استفاده کنند و آن را در اختیار بگیرند.

دشمنان ما بیشتر از اینکه نگران غنی سازی توسط سانتریفیوژها باشند، نگران این هستند که شهدای هسته ای ما اعتماد به نفس ملی را غنی سازی کرده اند. لذا بهترین موضوع برای برخی همین است که زبان ها را خفه کنند و اجازه ندهند کسی حرف بزند و حرف باید همان باشد که دیکتاتور یعنی آمریکا می گوید.

امروز دانشگاه یک قرارگاه بزرگ اقتصاد مقاومتی است که می تواند موتور محرک جامعه باشد. دانشگاهی که در انقلاب و دفاع مقدس و موضوع هسته ای و پیشرفت های علمی حماسه آفرید، امروز هم می تواند حماسه بزرگ اقتصادی را شکل دهد. ما به پیروزی بزرگ در مقابل جریان تحجّر و مدرنیته مدرن و دستیابی به تمدن نوین اسلامی بسیار امیدوار هستیم.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







آخرين مطالب ارسالي :
ابر برچسب
نويسندگان
وبلاگ دوستان
» ابزار وبلاگ
» خرید لایسنس نود32
» زنگ معرفت
» مهدی موعود (عج)
» صرفه جهت خنده
» تهاجم فرهنگی
» طب الشریف
» دانلود مداحی و مولودی
» انتخابات11
» ملکوت
» اهل بیت (علیهم السلام)
» جام نیوز
» همراهان مردمی سعید جلیلی در تهران
» ستاد مردمی دکتر جلیلی استان فارس
» ستاد مردمی دکتر سعید جلیلی
» ردیاب جی پی اس ماشین
» ارم زوتی z300
» جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ حمایتی از دکتر سعید جلیلی و آدرس http://dr.saeeidjalili.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





طراح قالب
مقتدر مظلوم
امكانات وبلاگ

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 186
بازدید کل : 6811
تعداد مطالب : 66
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1



free glitter text and family website at FamilyLobby.com



دایرکتوری افسران ارزشی

پایگاه اینترنتی مقتدر مظلوم

طرفدار دکتر سعید جلیلی

جنبش وبلاگي من راي مي دهم

تمامي حقوق اين وب متعلق به شهدای هسته ای اعتماد به نفس ملی را غنی سازی کرده اند بوده و کپي برداري بدون ذکر منبع حرام مي باشد